دو زیستی

دخترک، پایش از در مدرسه بیرون نگذاشته، روسی از سرش افتاده، خندان به سمت مادر خود می رود، سوار ماشين شده و می روند. حجاب مال مدرسه اش بود، بیرون مال خودش!

و من، در این فکرم که ما از همین کودکی یاد میگیریم دو رویی و دو زیستی را؛ یک زیست برای خودمان آنگونه که می پسندیم و اعتقاد داریم؛ و یک زیست آنگونه که برایمان می پسندند و اعتقاد دارند!

(البته ناگفته نماند که این دو زیستی از نوع ملایم و آرام آن است. دو زیستی حاد آن است که فرد در درون خودش دچار دو زیستی می شود! از طرفی آنچه را که ارزش و خوبی میداند را طلب میکند و از طرف دیگر کشش به سوی مقابل آن ارزش ها دارد!)

3 پاسخ to “دو زیستی”

  1. gomnam Says:

    kheili ghashang bood , in sahna ro kheili dide boodam vali be in noe nega , behesh fekr nakarde boodam
    movafagh bashid

  2. ehsan z Says:

    Beautiful

  3. پدرام بارانی Says:

    سلام
    عادت دارم همه رو مخصوص خودم صدا کنم…پس به شما هم میگویم حامد یادگر!
    حامد جان…من اینجا رو از قسمت نظرات وبلاگ آهستان پیدا کردم…خیلی کامل کامنتتون رو نخوندم اما احساس کردم که باید به وبتان سر بزنم…و اینجا احساس خوبی داشتم…دوست دارم شما را لینک کنم…
    بارانی باشید…
    که پیش نیازیست برای جوانه زدن… سبز شدن!

پاسخی بگذارید

