پول زور

در لندن بارها شده بود که به این فکر کنم در بریتانیا تنها مانده برای نفس کشیدن هم پول بگیرند. برای هر قدمی که بر میداری به هزار بهونه ازت پول میگیرند. ایران که برگشتم این احساس بر طرف نشد که هیچ احساس اینکه این پول رو تنها با قلدری و زور دارند از من میگیرند هم اضافه شد.
صبح خیلی زود وقتی هنوز پرنده ایی در خیابانهای تهران پریدنش رو آغاز نکرده بود وسط یک خیابان خلوت و در حالی که به آهستگی رانندگی میکردم یکدفعه پلیسی می¬پره وسط خیابان و اشاره میکنه که نگه دارم. منم هرچی دارم به مخم فشار میارم که چه کرده ام هیج فایده ایی نداره. اصل اینکه الان میتونه از یک جریمه ساده گرفته تا اینکه با خواباندن ماشینم روبه رو بشم برایم مهم نبود. واقعا یک معمای خنده دار برایم پیش آمده بود و دلم میخواست زودتر بفهمم که با چه بهانه ی احتمالی میتواند از من خواسته باشد که بیایستم.
شیشه را پایین میکشم. سلام و علیکی و بعد میپرسم چه شده؟ میگه کمربند نبستی! میگم آخه از کی تا حالا در همچین خیابانی هم برای کمربند نبستند جریمه می کنند. پلیس تنها و آن هم گاهی در اتوبانها چنین میکند. تا به حال نشنیده ام در خیابانی معمولی به خاطر کمربند جریمه کنند. آن هم همچین موقع روز. به ماشینهای دیگر اشاره میکنم و میگم نشونم بده کی کمربندش رو بسته؟!
طرف با صدایی که گویی احساس شرمندگی داره و با اشاره به دفترچه جریمه میگه آره، ولی به من گفتن که این دفترچه رو امروز باید تمام کنم و اگر از الان ننویسم نمی توانم این دفترچه را تمام کنم!!

3 پاسخ to “پول زور”

  1. دوست سابق Says:

    به محض سوار شدن در ماشين بستن کمربند برای حفظ سلامتی سرنشينان ضروری است، ديگه فرقی نميکنه کوچه باشد يا خيابان و اتوبان، تهران باشه يا لندن، پليس باشه يا سرباز وظيفه… (اينها مقدمه ای برای رسيدن به بلوغ شهروندی است)

    • star Says:

      dooste sabegh ke be boloogh e shahrvandi residi nemidoonestid ke ejbar nist un rooze sobh va to khiyaban ?

      man ham ye doost dashtam ke dorane sarbazish to rahnama ranandegi bood va migoft bastegi be mantaghe tedade daftarche fargh dare vali hade aghal az ye daftarche ro bayad por konim . migoft bazi vaghta ke pelako kamel nemibinim (vaghti to harekat hastand) az khodemoon shomare ezafe mikonim chon nemishe un barg ro door rikht pas khoda midoone be kodoom badbakhti miyofte age ham ta payane kareshoon tamoom nakonand ezafe khedmat mikhorand !!!

  2. علی Says:

    آقا شما بی قانونی کردی، اونم اعمال قانون کرده ، شما بهانه دست افسر دادی برای کار خلافش.

پاسخی بگذارید

