یک روز کاری در ایران!

پنجشنبه 27 تیر 87:

 

– 10:46         پرداخت قبض موبایل از طریق عابر بانک کشاورزی  شعبه نیاوران

                   توضیح: دستگاه رسید نداد و من فقط از روی صفحه نمایش شماره پیگیری گرفتم.

 

– 10:52         در بانک نوبت من شد و خواستم که مسئله رو پیگیری کنند و رسیدی به من داده شود. پاسخ: با شماره پیگیری هم میتوانم به امور مشترکین مخابرات رجوع کرده و جهت وصل مجدد اقدام کنم.

                   توصیح: موبایلم قطع شده باید پولش رو در بانک پرداخت کنم قبض مهر شده و یا رسید بانک رو به امور مشترکین ببرم آنها هم جهت وصل مجدد اقدام کنند.

 

– 11:15         به امور مشترکین مخابرات زیر پل صدر رسیدم و وارد صف شدم.

 

– 11:22         نوبت من شد اما گفتند «سیستم تا هفته آینده وصل نیست به واحد پارک قیطریه بروید»

                   توضیح: من آخر نفهمیدم اگر سیستم وصل نیست چطور میتوانستند قبض المثنی برای بقیه صادر کنند؟

 

-11:34          واحد قیطریه خلوت بود. طبق راهنمای تابلوها به نفر اول رجوع کردم. گفت اگر کد پیگیری داری باید به فلانی رجوع کنی تا تایید کنه. به نفر دوم رجوع کردم گفت با کد پیگیری امکان وصل نیست و نمیتونه کد رو تایید کنه. پافشاری کردم که امکانش هست و شما شاید نمیدونید. راهنمایی شدم پیش نفر سوم یا همون جناب رئیس، ایشون هم تشخیص دادند که این امکان نیست. گفتم کد پیگیری دارم اما جواب این بود که ما از کجا بدونیم پول رو پرداخت کردید؟!!

                   توضیح: فعلا که کد پیگیری بانک یعنی کشک!

                   توضیح 2: نفر سوم پیشنهاد داد که به بانک برم و قبض رو مهر کنم. یکی از مراجعین هم لطف کرد آدرس نزدیک ترین شعبه بانک کشاورزی رو داد.

 

-12:07          با سختی جای پارک در میدان چیذر پیدا کردم و وارد بانک کشاورزی شعبه چیذر شدم. به اولی همه مسائل رو توضیح دادم. آقا! محبت کرده و پرینت تمام تراکنش های مالی رو با مهر بانک داده به من و میگه اینو نشون بده مشکلت حل میشه. میگم آقا جان اونها اولا یه رسید لازم دارند تا نگه دارند ثانیا من اطلاعات مالی حسابم رو که نمیتونم در اختیار کسی بذارم!!!

                   راهنما شدم به نفر دوم یا همون آقای رئیس شعبه. آقا افاضه فرمودند و تشخیص دادم که من از عابر بانک شعبه مرکزی در گیشا پرداخت کردم. توضیح دادم که اولا من در نیاوران پرداخت کرده و ثانیا اصلا چه ربطی داره کجا پرداخت کردم و ….

                   القصه ایشون فکر نکنم خیلی چیزی بارش بود و راهنمایی شدم به همون شعبه ایی که از عابر بانکش استفاده کرده بودم.

                   توضیح: روی دیوار بانک نوشته ایی نظرم رو جلب کرد: «بانک کشاورزی با 70 سال قدمت «. به این فکر کردم که اصلا به این بانک نمی آد که 70 سال قدمت داشته باشه.

 

– 12:32         وارد بانک کشاورزی شعبه نیاوران شدم. به همون خانمی که گفته بود با کد پیگیری قابل واریز هست رجوع کردم. گفت اولا خود ایشون قبلا با کد پیگیری پرداخت کرده و تعجب از اینکه از من قبول نکرده بودند. ثانیا ایشون هیچ چیزی که نشون بده من پول رو پرداخت کرده ام نمیتونن بدهند!!

                   گفتم من یه کد پیگیری دارم، از حساب خودم به حساب دیگری پولی واریز کردم این حق منه که بانک من این واریز رو تایید کنه. ایشون افاضاتی کردند از جمله این که این کد نشون نمیده که شما پولت به چه حسابی رفته … از افاضات ایشون بگذریم که اصلا نوشتن نداره.

                   توضیح 1: کار که به اینجا رسید کد پیگیری بانک کشاورزی جمهوری اسلامی با بیش از 70 سال قدمت روی سفید کشک رو سفید کرد!!!

                   توضیح: خانم بانکی گفت که خودش قبلا در خدمات مشتریان مخابرات در کاشانک از طریق کد پیگیری موبایلش رو وصل مجدد کرده

 

-12:59          وارد خدمات مشتریان کاشانک شدم. کد پیگیری رو قبول کرد اما توضیح داد که اگه پول تا سه هفته به حساب مخابرات نیاد تلفن قطع میشه.

 

                 سرانجام ساعت 1:05 کاری که 10 دقیقه بیشتر زمان لازم نداشت با کلی پاس کاری بین ادارات انجام شد

برچسب‌ها: , , ,

یک پاسخ to “یک روز کاری در ایران!”

  1. یه آشنا Says:

    بابا سخت نگیر، اسم پستت رو بذار دو ساعت غیر کاری در شمال تهران.

پاسخی بگذارید

